While students’ educational achievements are an important part of the school mission, learning is not the only activity that students are involved in during their three year stay in Toruń High School No. 8.

The school has a wide range of after-class activities on its offer.

The activities include drama, music, dance, art, sports and many others.

The most popular after-school clubs are: Krystynka Cabaret, Alex Theatre, Young life-guards, Satisfaction Dance Group, Torun Lovers Club, School European Club, School Government, Music Band.

History of the school

The history of High School no VIII is long. It all started just after the War World II, but it wasn't until 1973 that the High School No. 8 came into existence. It was then a combination of a vocational school training bakers and a Comprehensive School. Since then the comprehensive school has started to expand and change. Now it'a an important school in town, where students can get proper education in such specialisations as:

  • humanities
  • linguistics
  • maths and IT
  • economics
  • sports
  • ecology
  • political sciences

Socrates-Comenius
School Partnership Project


Project title: Cultural Behaviour: Tools for Friendship

Project theme: cultural heritage, foreign languages and IT

School subjects involved in the project production: arts and crafts, music, history, religious education, political studies, languages, IT, geography, business and economics

Project realization time: 36 months

Headmistress: Urszula Przedpełska, MA

Project Coordinator: Dorota Tyburska, MA

Support team:

1.Hanna Orlińska MA (languages)
2.Anna Sucharewicz MA (languages)
3.Krzysztof Bartoszyński MA (political science)
4.Sławomir Załeński MA (languages)
5.Anna Małkowska MA (languages)
6.Monika Czepukojć MA (IT, Mathematics)
7.Małgorzata Balcer MA (arts and crafts)
8.Krystyna Aleksandrowicz MA (Polish, arts)
9.Ewa Zwolińska-France MA (languages)
10.Joanna Wrotna-Opoka MA (languages)
11.Łukasz Urbański MA (arts, music)
12.Mirosław Głodowski MA (languages)
13.Justyna Lewicka MA (languages)
14.Anna Willa MA (languages)
15.Beata Trapnell PhD (languages)



The project involves 15 teachers and 70 students.

The participating schools are:

Germany: Viscardi-Gymnasium in Fuerstenfeldbruck
Italy: I.T.P.A. Luigi Einaudi in Verona
Sweden: Ällebergsgymnasiet in Falköping
Poland: Zespół Szkół Przemysłu Spożywczego i VIII LO in Toruń

Misja szkoły

Misją szkoły jest wspieranie wszechstronnego rozwoju uczniów na miarę ich potrzeb i możliwości,

tworzenie szkoły bezpiecznej i przyjaznej oraz dobrze przygotowującej ich do dalszego kształcenia

Wizja

ZSPS i VIII LO, to szkoła zarządzająca wiedzą, otwarta na środowisko lokalne, aktywnie współpracująca z rodzicami, gdzie każdy uczeń z dumą mówi: "to moja szkoła".

W latach 2016-2021 zamierzamy budować szkołę, która umie sobie poradzić z nowymi wyzwaniami, celami, priorytetami edukacyjnymi, potrzebami, aspiracjami i oczekiwaniami uczniów, rodziców i nauczycieli.

Szkolne projekty Erasmus+, POWER i FERS

logo UE

Projekt Nr 2023-1-PL01-KA122-VET- 000114679 "Europejskie praktyki drogą do sukcesu"
Projekt Nr 2022-1-PL01-KA122-VET-000078769 "Zagraniczne praktyki kluczem do sukcesu zawodowego"
Projekt Nr 2021-2-PL01-KA122-SCH-000041958 "Nowoczesna kadra na europejskim poziomie"
Projekt Nr 2019-1-PL01-KA101-063384 "Doskonalimy kompetencje zawodowe na europejskim poziomie"
Projekt Nr 2019-1-PL01-KA102-063142 "Europejska praktyka szansą na sukces zawodowy"


Koncepcja funkcjonowania i rozwoju
Zespołu Szkół Przemysłu Spożywczego
i VIII Liceum Ogólnokształcącego w Toruniu
w latach 2022-2027

 

Moja wizja

ZSPS i VIII LO to szkoła zarządzająca wiedzą, otwarta na środowisko
lokalne, aktywnie współpracująca z rodzicami, gdzie każdy uczeń z dumą mówi:
 „to moja szkoła”.

W latach 2022 – 2027 zamierzam nadal budować szkołę, która umie sobie poradzić ze zmianami i nie narzeka na to, że te zmiany są, bo świat się zmienił, a wraz z nim edukacyjne priorytety, cele, potrzeby, a także uczniowie, rodzice, ich aspiracje i oczekiwania.
Obecnie liczą się:

  • umiejętności (np. cyfrowe, komunikowania się, współpracy, a także uczenia się i zarządzania informacją, bycia źródłem inspiracji),
  • opieka psychologiczno-pedagogiczna,
  • otwartość szkoły jako instytucji (uczeń ma możliwość wyboru profilu nauczania),
  • dostęp do informacji,
  • poczucie bezpieczeństwa, którego podstawą jest dobra atmosfera i dobre relacje z całą społecznością szkolną,
  • możliwość współtworzenia szkoły,
  • nowoczesne technologie, multimedia.

Te priorytety wraz z reformą oświaty, nowoczesne technologie oraz talenty społeczności szkolnej wyznaczać będą kierunek rozwoju naszej szkoły przy zachowaniu dotychczasowej struktury wewnętrznej i możliwości szybkiego dostosowania się do sytuacji na rynku pracy.

Główne kierunki moich działań zawarłam w sześciu podstawowych obszarach:

  1. Demokratyczne zarządzanie szkołą.
  2. Kształcenie ukierunkowane na rozwój ucznia i nauczyciela.
  3. Wychowanie w szkole.
  4. Bezpieczeństwo w szkole.
  5. Działania administracyjno-gospodarcze.
  6. Pozyskiwanie środków finansowych na rozwój.

Certyfikaty jakości

wyborysu-01

wyborysu-01

wyborysu-01