Dream dance group came into being in 2000. A group of cheerleaders led by Mrs Krystyna Aleksandrowicz would meet twice a week to make up their own dance routines and perform them during sports events.

In 2003 the group was renamed into Satisfaction. It was soon joined in by first year students. The girls would still perform mainly during sports events and in 2004 they made their debut at a traditional party organized by students a hundred days before final exams.

Nowadays, the group meets regularly several times a week and prepares its dance routines precisely and conscientiously. Not only have the cheerleaders won the hearts of male students, but they have also become famous in the local community.

The theatre group Alex was created by Mrs Krystyna Aleksandrowicz in 2000. Young people work there with pleasure on developing their acting skills and they take part in educational meetings which are connected with their theatre. In 2002 the group of young actors wrote their first play which was entitled "That's not where the way leads...", which warned the young against drug addiction. There are 40 people in the group, constantly working on their repertoire, which consists of musicals and serious plays with a lot of meaning. They also cooperate with the Krystynka Cabaret and a dance group Satisfaction.

The School Krystynka Cabaret has been led by Mrs Krystyna Aleksandrowicz since 1998/1999. In the beginning it was called "White Ducklings" but then it changed its name into "Krystynka". The most important part of their aims is populirizing dances and TV programmes. In the Cabaret there are 20-25 people involved who are dancers, singers, acrobats and artists. The most difficult part was just the beginning: selecting the subject, collecting ideas about how to do it. Every member of the group wants their performance to be enjoyed by both parties: students and teachers.

Young life-guards

The programme was created for the young who want to improve their knowledge concerning first aid. The young learn how to proceed in emergency and some threatening situations. They meet every Wednesday to deal with their matters, organise training for others or just chat.
Their aims:

  • to make as many as possible interested in the field of rescue service;
  • to promote a humanitarian and caring attitude and approach towards others;
  • to improve young people's skills in the field of first aid;
  • to prepare students to take part in First Aid Competitions;
  • to train others;
  • to organise shows making others interested in the field;
  • to prepare young people to share their knowledge and passion with others;


Misja szkoły

Misją szkoły jest wspieranie wszechstronnego rozwoju uczniów na miarę ich potrzeb i możliwości,

tworzenie szkoły bezpiecznej i przyjaznej oraz dobrze przygotowującej ich do dalszego kształcenia

Wizja

ZSPS i VIII LO, to szkoła zarządzająca wiedzą, otwarta na środowisko lokalne, aktywnie współpracująca z rodzicami, gdzie każdy uczeń z dumą mówi: "to moja szkoła".

W latach 2016-2021 zamierzamy budować szkołę, która umie sobie poradzić z nowymi wyzwaniami, celami, priorytetami edukacyjnymi, potrzebami, aspiracjami i oczekiwaniami uczniów, rodziców i nauczycieli.

Szkolne projekty Erasmus+, POWER i FERS

logo UE

Projekt Nr 2023-1-PL01-KA122-VET- 000114679 "Europejskie praktyki drogą do sukcesu"
Projekt Nr 2022-1-PL01-KA122-VET-000078769 "Zagraniczne praktyki kluczem do sukcesu zawodowego"
Projekt Nr 2021-2-PL01-KA122-SCH-000041958 "Nowoczesna kadra na europejskim poziomie"
Projekt Nr 2019-1-PL01-KA101-063384 "Doskonalimy kompetencje zawodowe na europejskim poziomie"
Projekt Nr 2019-1-PL01-KA102-063142 "Europejska praktyka szansą na sukces zawodowy"


Koncepcja funkcjonowania i rozwoju
Zespołu Szkół Przemysłu Spożywczego
i VIII Liceum Ogólnokształcącego w Toruniu
w latach 2022-2027

 

Moja wizja

ZSPS i VIII LO to szkoła zarządzająca wiedzą, otwarta na środowisko
lokalne, aktywnie współpracująca z rodzicami, gdzie każdy uczeń z dumą mówi:
 „to moja szkoła”.

W latach 2022 – 2027 zamierzam nadal budować szkołę, która umie sobie poradzić ze zmianami i nie narzeka na to, że te zmiany są, bo świat się zmienił, a wraz z nim edukacyjne priorytety, cele, potrzeby, a także uczniowie, rodzice, ich aspiracje i oczekiwania.
Obecnie liczą się:

  • umiejętności (np. cyfrowe, komunikowania się, współpracy, a także uczenia się i zarządzania informacją, bycia źródłem inspiracji),
  • opieka psychologiczno-pedagogiczna,
  • otwartość szkoły jako instytucji (uczeń ma możliwość wyboru profilu nauczania),
  • dostęp do informacji,
  • poczucie bezpieczeństwa, którego podstawą jest dobra atmosfera i dobre relacje z całą społecznością szkolną,
  • możliwość współtworzenia szkoły,
  • nowoczesne technologie, multimedia.

Te priorytety wraz z reformą oświaty, nowoczesne technologie oraz talenty społeczności szkolnej wyznaczać będą kierunek rozwoju naszej szkoły przy zachowaniu dotychczasowej struktury wewnętrznej i możliwości szybkiego dostosowania się do sytuacji na rynku pracy.

Główne kierunki moich działań zawarłam w sześciu podstawowych obszarach:

  1. Demokratyczne zarządzanie szkołą.
  2. Kształcenie ukierunkowane na rozwój ucznia i nauczyciela.
  3. Wychowanie w szkole.
  4. Bezpieczeństwo w szkole.
  5. Działania administracyjno-gospodarcze.
  6. Pozyskiwanie środków finansowych na rozwój.

Certyfikaty jakości

wyborysu-01

wyborysu-01

wyborysu-01