Regulamin XXI edycji Miejskiego Konkursu Historycznego Dzieje Torunia

Miejski Konkurs Historyczny „Dzieje Torunia” obejmuje tematykę związaną z historią Torunia od wystawienia przywileju lokacyjnego do współczesności. Co roku ustalany jest temat przewodni związany z ważnym wydarzeniem lub postacią dla historii miasta Torunia. Tematyka konkursu zawsze wpisuje się w obchody miejskich uroczystości rocznicowych.

Konkurs odgrywa ważną rolę w procesie kształtowania tożsamości regionalnej wśród młodych ludzi, dbających o dziedzictwo kulturowe i historyczne poprzednich pokoleń. Celem konkursu jest poznanie historii naszej małej Ojczyzny – Torunia. Uczestnicy konkursu są ambasadorami naszego miasta w krzewieniu wiedzy o nim w Polsce, Europie i na innych kontynentach.

Konkurs niezmiennie cieszy się dużym zainteresowaniem wśród uczniów toruńskich szkół. Jest on nie tylko szansą dla młodych miłośników historii do zdobycia nagród i prestiżu, ale głównie wyjątkową okazją do pogłębienia wiedzy o naszym pięknym mieście Toruniu – naszej małej Ojczyźnie.

Organizatorami konkursu są: VIII Liceum Ogólnokształcące i Zespół Szkół Przemysłu Spożywczego oraz Wydział Edukacji Urzędu Miasta Torunia. Honorowy patronat nad konkursem co roku obejmuje Pan Michał Zaleski Prezydent Miasta Torunia. Nad przebiegiem konkursu czuwa Miejska Komisja Konkursowa w której skład wchodzą nauczyciele z toruńskich szkół. Wsparcia merytorycznego udzielają pracownicy naukowi Uniwersytetu Mikołaja Kopernika w Toruniu. Zgromadzeni widzowie podczas finału mają zawsze możliwość obejrzenia spektaklu historycznego przygotowanego przez uczniów szkoły.

Konkurs promuje Toruń w regionie i przyczynia się do pielęgnacji tradycji, upamiętnienia historycznych wydarzeń, miejsc oraz postaci.

Wielce wymowne są słowa wypowiedziane przez patrona konkursu Prezydenta Miasta Torunia Michała Zaleskiego - „Ten konkurs jest wyjątkowy, bo pokazuje różne aspekty historii naszego miasta.” .
 


Tu możesz poczytać o poprzednich edycjach Miejskiego Konkursu Dzieje Torunia:

Dzieje Torunia 2019
https://www.torun.pl/pl/konkurs-dzieje-torunia-roztrzygniety

Dzieje Torunia 2018
https://www.torun.pl/pl/final-konkursu-dzieje-torunia-0

Dzieje Torunia 2017
https://www.um.torun.pl/pl/konkurs-dzieje-torunia-1

Dzieje Torunia 2016
https://www.um.torun.pl/pl/xvi-edycja-miejskiego-konkursu-historycznego-dzieje-torunia

REGULAMIN WYCIECZKI

ZOBOWIĄZUJĘ SIĘ DO:
  1. Przestrzegania regulaminu wycieczki
  2. Dbałości o zdrowie swoje i innych uczestników
  3. Nie posiadania i spożywania jakichkolwiek używek
  4. Punktualności
  5. Nie oddalania się od grupy
  6. Przestrzegania regulaminów obowiązujących w miejscu zakwaterowania
  7. Zachowania czystości w środkach transportu
  8. Odpowiedzialności za osobiste mienie oraz poszanowania cudzego mienia
  9. Udzielenia informacji o swoim stanie zdrowia (przed wycieczką i w czasie jej trwania)
  10. Aktywnie uczestniczyć w programie wycieczki

Lekcja i wycieczka to dwie podstawowe formy nauczania – uczenia się.

Przez WYCIECZKĘ SZKOLNĄ rozumiemy wyjście z uczniami poza obręb budynku szkolnego i bezpośrednie zetknięcie się z przedmiotami i zjawiskami przyrodniczo – ekonomiczno – kulturowymi w celu realizacji określonych zadań dydaktyczno – wychowawczych.
 


Cele te osiąga się przez aktywne i w znacznym stopniu samodzielne działanie, a nie bierne wysłuchiwanie opowieści przewodnika.

Do wycieczek należy zaliczyć także tzw. warsztaty czyli np. formy pracy w terenie, stanowiące antidotum na traktowanie wycieczek jedynie jako forma rekreacji.

W praktyce szkolnej najczęściej wyróżnia się dwa typy wycieczek :

  • krótkie wycieczki przedmiotowe, tzw. lekcje w terenie
  • dłuższe, kompleksowe, wieloprzedmiotowe


Ogólne wytyczne do realizacji wycieczek uwzględniają zasadę poznawania od rzeczy bliskich do dalszych, od najbliższej okolicy szkoły, poprzez własne województwo, aż do poznania różnych regionów kraju.


Organizatorzy wycieczek szkolnych muszą znać i przestrzegać zasad i zarządzeń dotyczących opieki i bezpieczeństwa podczas wycieczki:

  1. wycieczka powinna mieć precyzyjnie określone cele
  2. powinna być przygotowana pod względem organizacyjnym i merytorycznym
  3. powinna być przez uczniów dokumentowana (w czasie jej trwania), a na zakończenie podsumowana


Cele wycieczek:

  1. zaspokojenie potrzeb poznawczych, głównie w zakresie poznania kraju ojczystego
  2. umożliwienie młodzieży bezpośredniego kontaktu z przyrodą, szczególnie w tych miejscach, w których nie została jeszcze zniszczona (Parki Narodowe, rezerwaty)
  3. wyrobienie przekonania o potrzebie ochrony i kształtowania środowiska
  4. kontakty z ludźmi, z ich warsztatami pracy (zakłady przemysłowe, gospodarstwa rolne)
  5. kształtowanie zasad harmonijnego współżycia w zespole, życzliwości, cierpliwości
  6. upowszechnienie form aktywnego wypoczynku (obozy narciarskie, wycieczki rowerowe, spływy kajakowe)

Akademia Rodziców to projekt realizowany w szkole dla rodziców uczniów i z rodzicami uczniów kl. I od 2007 roku.

Są to spotkania rodziców z koordynatorami projektu zajmującymi się w szkole pomocą psychologiczno-pedagogiczna oraz spotkania z zaproszonymi gośćmi tj. specjalistami różnych dziedzin, zajmującymi się zawodowo pedagogiką, psychologią, specjalistami uzależnień, przedstawicielami Policji, Straży Miejskiej, terapeutami.

Akademia Rodziców to program, który ma wspomóc rodziców  i nauczycieli w  trudzie wychowania nastoletniego człowieka.

Właściwa współpraca z rodzicami, oparta na wzajemnym zaufaniu i zrozumieniu, otwarcie nauczyciela na rodzica i jego problemy, ale także odwrotnie, otwarcie rodzica na nauczyciela, dostrzeżenie w nauczycielu osoby, która ma wspomóc i wesprzeć.

Jednym ze szczegółowych celów Akademii jest szeroko rozumiana edukacja rodziców dotycząca zagadnień bezpośrednio związanych z ich dziećmi,   ich funkcjonowaniem w grupie rówieśniczej i zagrożeniami z tym związanymi.

Spotkania w ramach Akademii Rodziców odbywają się dwa razy w semestrze.

Formy projektu:

  • Zajęcia warsztatowe
  • Spotkania ze specjalistami
  • Prezentacja ciekawych filmów + forum dyskusyjne
  • Materiały dla rodziców

W roku szkolnym 2020/2021w oparciu o wytyczne Głównego Inspektora Sanitarnego, Ministerstwa Zdrowia oraz Rozporządzenia MEN współpraca z rodzicami w ramach Akademii Rodziców odbywać się będzie on-line.

Pedagodzy dostępni będą dla Państwa poprzez dziennik elektroniczny -  Librus oraz kontakt telefoniczny.

W formie zdalnej zamieszczane będą na e - dzienniku informacje  i porady.

Zapraszamy do współpracy.
Koordynatorzy projektu
Ewelina Flis
Wiesława Bielak

Zachęcamy do zapoznania się z poniższymi informacjami:

Motywowanie dziecka  do nauki zdalnej:
https://ppp.torun.pl/wp-content/uploads/2020/04/Motywowanie-dziecka-do-nauki-zdalnej.pdf

Rola rodziny i osób bliskich w promocji zdrowia psychicznego i w zapobieganiu zachowaniom autodestrukcyjnym u młodzieży. Poradnik dla rodziców:
https://www.ore.edu.pl/wp-content/plugins/download-attachments/includes/download.php?id=27550

Nastoletnia depresja:
https://forumprzeciwdepresji.pl/nastoletnia-depresja/strefa-rodzica

Organizacja pracy szkoły
w roku szkolnym 2024/2025

 

  1. Czas trwania roku szkolnego 2024/2025
    01.09.2024 – 31.08.2025
     
  2. Inauguracja roku szkolnego
    02.09.2024
     
  3. Rozpoczęcie zajęć dydaktyczno – wychowawczych
    03.09.2024
    Zakończenie zajęć dla klas maturalnych
    25.04.2025
    Zakończenie zajęć dla klas programowo niższych
    27.06.2025
     
  4. Podział roku na dwa okresy:
    - pierwszy (wystawienie ocen do 17.12.2024)
      01.09.2024 – 31.12.2024
    - drugi (wystawienie ocen do 14.06.2024)
      01.01.2025 – 27.06.2025
    - klasy maturalne (wystawienie ocen do 11.04.2025)
     
  5. Dni ustawowo wolne:
    - zimowa przerwa świąteczna: 23-31.12.2024
    - ferie zimowe: 20.01-02.02.2025
    - wiosenna przerwa świąteczna: 17.04-22.04.2025
    - ferie letnie: 28.06-31.08.2025

    Święta państwowe i kościelne
    14.10.2024
    01.11.2024
    11.11.2024
    06.01.2025
    01.05.2025
    03.05.2025
    30.05.2025

    Dodatkowe dni wolne od zajęć lekcyjnych, w tym dni przeznaczone na egzamin maturalny
    31.10.2024
    02-03.01.2025
    02.05.2025
    05-09.05.2025 w/g CKE
    20.06.2025
     
  6. Egzamin maturalny:
    - część pisemna – w/g odrębnych ustaleń CKE
    05.05-22.05.2025
     
  7. Egzamin potwierdzający kwalifikacji w zawodzie dla klas 5TB, 5TF, 4TF
    termin ustali CKE
     
  8. Zebrania Rad Pedagogicznych:
    - klasyfikacja i promocja po egzaminach poprawkowych, organizacja i plan pracy szkoły na rok szkolny: 29.08.2024
    - szkoleniowa, w/g planu doskonalenia zawodowego: 30.08.2024
    - szkoleniowa, w/g planu doskonalenia zawodowego: 02.09.2024
    - analiza, ocena oraz wdrażanie wniosków z egzaminów zewnętrznych: 07.11.2024
    - klasyfikacja śródroczna: 19.12.2024
    - analiza i ocena pracy dydaktyczno – wychowawczej w pierwszym okresie: 09.01.2025
    - klasyfikacja klas maturalnych: 25.04.2025
    - klasyfikacja roczna: 23.06.2025
    - analiza i ocena stopnia wykonania planu rozwoju szkoły w roku szkolnym 2024/2025 i przedstawienie projektu planu pracy na rok szkolny 2025/2026: 30.06.2025
     
  9. Zebrania zespołów przedmiotowych:
    - przyjęcie planów rozwoju zespołów przedmiotowych na rok szkolny 2024/2025: do 02.09.2024
    - analiza i ocena realizacji planów pracy w I okresie:  12.2024/01.2025
    - analiza i ocena pracy w roku szkolnym 2024/2025 oraz projekt planu pracy na rok następny: czerwiec 2025
     
  10. Zebrania zespołu wychowawców klas:
    - przyjęcie planu pracy zespołu: wrzesień 2024
    - analiza i ocena realizacji planu pracy: październik 2024
    - ewaluacja programu wychowawczo-profilaktycznego szkoły: styczeń 2025
    - podsumowanie pracy zespołu w roku szkolnym 2023/2024 i przedstawienie projektu pracy na rok następny: czerwiec 2025
     
  11. Doskonalenie zawodowe nauczycieli w/g oddzielnego harmonogramu
     
  12. Spotkania z rodzicami:
    - uczniów klas pierwszych w ramach Akademii Rodziców, godz. 17.00: 12.09.2024
    - uczniów klas drugich, trzecich, czwartych i piątych celem zapoznania z prawem szkolnym , regulaminem maturalnym oraz wybór przedstawicieli rodziców do rad oddziałów i do Rady Rodziców (godz. 17.00): 19.09.2024
    - zebranie przedstawicieli Rad Oddziałów Klas (godz. 18:00): 19.09.2024
    - konsultacje z nauczycielami – informacja o wynikach nauczania i wychowania: 24.10.2024
    - informacja wychowawców o wynikach nauczania i wychowania, o zagrożeniach i propozycjach ocen śródrocznych oraz konsultacje z nauczycielami przedmiotów – wszystkie klasy: 28.11.2024
    - podsumowanie wyników nauczania w I okresie, kosultacje z nauczycielami: 16.01.2025
    - śródroczne, celem poinformowania o wynikach nauczania i wychowania (w klasach maturalnych-propozycje ocen i zagrożeń, przygotowanie uczniów do egzaminów zewnętrznych) – wszystkie klasy: 27.03.2025
    - poinformowanie rodziców o wynikach nauczania i wychowania oraz o zagrożeniach i propozycjach ocen rocznych. Konsultacje z nauczycielami przedmiotów: 29.05.2025
     

Podkategorie

 

kadra

Misja szkoły

Misją szkoły jest wspieranie wszechstronnego rozwoju uczniów na miarę ich potrzeb i możliwości,

tworzenie szkoły bezpiecznej i przyjaznej oraz dobrze przygotowującej ich do dalszego kształcenia

Wizja

ZSPS i VIII LO, to szkoła zarządzająca wiedzą, otwarta na środowisko lokalne, aktywnie współpracująca z rodzicami, gdzie każdy uczeń z dumą mówi: "to moja szkoła".

W latach 2016-2021 zamierzamy budować szkołę, która umie sobie poradzić z nowymi wyzwaniami, celami, priorytetami edukacyjnymi, potrzebami, aspiracjami i oczekiwaniami uczniów, rodziców i nauczycieli.

Szkolne projekty Erasmus+, POWER i FERS

logo UE

Projekt Nr 2023-1-PL01-KA122-VET- 000114679 "Europejskie praktyki drogą do sukcesu"
Projekt Nr 2022-1-PL01-KA122-VET-000078769 "Zagraniczne praktyki kluczem do sukcesu zawodowego"
Projekt Nr 2021-2-PL01-KA122-SCH-000041958 "Nowoczesna kadra na europejskim poziomie"
Projekt Nr 2019-1-PL01-KA101-063384 "Doskonalimy kompetencje zawodowe na europejskim poziomie"
Projekt Nr 2019-1-PL01-KA102-063142 "Europejska praktyka szansą na sukces zawodowy"


Koncepcja funkcjonowania i rozwoju
Zespołu Szkół Przemysłu Spożywczego
i VIII Liceum Ogólnokształcącego w Toruniu
w latach 2022-2027

 

Moja wizja

ZSPS i VIII LO to szkoła zarządzająca wiedzą, otwarta na środowisko
lokalne, aktywnie współpracująca z rodzicami, gdzie każdy uczeń z dumą mówi:
 „to moja szkoła”.

W latach 2022 – 2027 zamierzam nadal budować szkołę, która umie sobie poradzić ze zmianami i nie narzeka na to, że te zmiany są, bo świat się zmienił, a wraz z nim edukacyjne priorytety, cele, potrzeby, a także uczniowie, rodzice, ich aspiracje i oczekiwania.
Obecnie liczą się:

  • umiejętności (np. cyfrowe, komunikowania się, współpracy, a także uczenia się i zarządzania informacją, bycia źródłem inspiracji),
  • opieka psychologiczno-pedagogiczna,
  • otwartość szkoły jako instytucji (uczeń ma możliwość wyboru profilu nauczania),
  • dostęp do informacji,
  • poczucie bezpieczeństwa, którego podstawą jest dobra atmosfera i dobre relacje z całą społecznością szkolną,
  • możliwość współtworzenia szkoły,
  • nowoczesne technologie, multimedia.

Te priorytety wraz z reformą oświaty, nowoczesne technologie oraz talenty społeczności szkolnej wyznaczać będą kierunek rozwoju naszej szkoły przy zachowaniu dotychczasowej struktury wewnętrznej i możliwości szybkiego dostosowania się do sytuacji na rynku pracy.

Główne kierunki moich działań zawarłam w sześciu podstawowych obszarach:

  1. Demokratyczne zarządzanie szkołą.
  2. Kształcenie ukierunkowane na rozwój ucznia i nauczyciela.
  3. Wychowanie w szkole.
  4. Bezpieczeństwo w szkole.
  5. Działania administracyjno-gospodarcze.
  6. Pozyskiwanie środków finansowych na rozwój.

Certyfikaty jakości

wyborysu-01

wyborysu-01

wyborysu-01