Regulamin XXI edycji Miejskiego Konkursu Historycznego Dzieje Torunia
Miejski Konkurs Historyczny „Dzieje Torunia” obejmuje tematykę związaną z historią Torunia od wystawienia przywileju lokacyjnego do współczesności. Co roku ustalany jest temat przewodni związany z ważnym wydarzeniem lub postacią dla historii miasta Torunia. Tematyka konkursu zawsze wpisuje się w obchody miejskich uroczystości rocznicowych.
Konkurs odgrywa ważną rolę w procesie kształtowania tożsamości regionalnej wśród młodych ludzi, dbających o dziedzictwo kulturowe i historyczne poprzednich pokoleń. Celem konkursu jest poznanie historii naszej małej Ojczyzny – Torunia. Uczestnicy konkursu są ambasadorami naszego miasta w krzewieniu wiedzy o nim w Polsce, Europie i na innych kontynentach.
Konkurs niezmiennie cieszy się dużym zainteresowaniem wśród uczniów toruńskich szkół. Jest on nie tylko szansą dla młodych miłośników historii do zdobycia nagród i prestiżu, ale głównie wyjątkową okazją do pogłębienia wiedzy o naszym pięknym mieście Toruniu – naszej małej Ojczyźnie.
Organizatorami konkursu są: VIII Liceum Ogólnokształcące i Zespół Szkół Przemysłu Spożywczego oraz Wydział Edukacji Urzędu Miasta Torunia. Honorowy patronat nad konkursem co roku obejmuje Pan Michał Zaleski Prezydent Miasta Torunia. Nad przebiegiem konkursu czuwa Miejska Komisja Konkursowa w której skład wchodzą nauczyciele z toruńskich szkół. Wsparcia merytorycznego udzielają pracownicy naukowi Uniwersytetu Mikołaja Kopernika w Toruniu. Zgromadzeni widzowie podczas finału mają zawsze możliwość obejrzenia spektaklu historycznego przygotowanego przez uczniów szkoły.
Konkurs promuje Toruń w regionie i przyczynia się do pielęgnacji tradycji, upamiętnienia historycznych wydarzeń, miejsc oraz postaci.
Wielce wymowne są słowa wypowiedziane przez patrona konkursu Prezydenta Miasta Torunia Michała Zaleskiego - „Ten konkurs jest wyjątkowy, bo pokazuje różne aspekty historii naszego miasta.” .
Tu możesz poczytać o poprzednich edycjach Miejskiego Konkursu Dzieje Torunia:
Dzieje Torunia 2019
https://www.torun.pl/pl/konkurs-dzieje-torunia-roztrzygniety
Dzieje Torunia 2018
https://www.torun.pl/pl/final-konkursu-dzieje-torunia-0
Dzieje Torunia 2017
https://www.um.torun.pl/pl/konkurs-dzieje-torunia-1
Dzieje Torunia 2016
https://www.um.torun.pl/pl/xvi-edycja-miejskiego-konkursu-historycznego-dzieje-torunia
REGULAMIN WYCIECZKI
Cele te osiąga się przez aktywne i w znacznym stopniu samodzielne działanie, a nie bierne wysłuchiwanie opowieści przewodnika.
Do wycieczek należy zaliczyć także tzw. warsztaty czyli np. formy pracy w terenie, stanowiące antidotum na traktowanie wycieczek jedynie jako forma rekreacji.
W praktyce szkolnej najczęściej wyróżnia się dwa typy wycieczek :
Ogólne wytyczne do realizacji wycieczek uwzględniają zasadę poznawania od rzeczy bliskich do dalszych, od najbliższej okolicy szkoły, poprzez własne województwo, aż do poznania różnych regionów kraju.
Organizatorzy wycieczek szkolnych muszą znać i przestrzegać zasad i zarządzeń dotyczących opieki i bezpieczeństwa podczas wycieczki:
Cele wycieczek:
Akademia Rodziców to projekt realizowany w szkole dla rodziców uczniów i z rodzicami uczniów kl. I od 2007 roku.
Są to spotkania rodziców z koordynatorami projektu zajmującymi się w szkole pomocą psychologiczno-pedagogiczna oraz spotkania z zaproszonymi gośćmi tj. specjalistami różnych dziedzin, zajmującymi się zawodowo pedagogiką, psychologią, specjalistami uzależnień, przedstawicielami Policji, Straży Miejskiej, terapeutami.
Akademia Rodziców to program, który ma wspomóc rodziców i nauczycieli w trudzie wychowania nastoletniego człowieka.
Właściwa współpraca z rodzicami, oparta na wzajemnym zaufaniu i zrozumieniu, otwarcie nauczyciela na rodzica i jego problemy, ale także odwrotnie, otwarcie rodzica na nauczyciela, dostrzeżenie w nauczycielu osoby, która ma wspomóc i wesprzeć.
Jednym ze szczegółowych celów Akademii jest szeroko rozumiana edukacja rodziców dotycząca zagadnień bezpośrednio związanych z ich dziećmi, ich funkcjonowaniem w grupie rówieśniczej i zagrożeniami z tym związanymi.
Spotkania w ramach Akademii Rodziców odbywają się dwa razy w semestrze.
Formy projektu:
W roku szkolnym 2020/2021w oparciu o wytyczne Głównego Inspektora Sanitarnego, Ministerstwa Zdrowia oraz Rozporządzenia MEN współpraca z rodzicami w ramach Akademii Rodziców odbywać się będzie on-line.
Pedagodzy dostępni będą dla Państwa poprzez dziennik elektroniczny - Librus oraz kontakt telefoniczny.
W formie zdalnej zamieszczane będą na e - dzienniku informacje i porady.
Zapraszamy do współpracy.
Koordynatorzy projektu
Ewelina Flis
Wiesława Bielak
Zachęcamy do zapoznania się z poniższymi informacjami:
Motywowanie dziecka do nauki zdalnej:
https://ppp.torun.pl/wp-content/uploads/2020/04/Motywowanie-dziecka-do-nauki-zdalnej.pdf
Rola rodziny i osób bliskich w promocji zdrowia psychicznego i w zapobieganiu zachowaniom autodestrukcyjnym u młodzieży. Poradnik dla rodziców:
https://www.ore.edu.pl/wp-content/plugins/download-attachments/includes/download.php?id=27550
Nastoletnia depresja:
https://forumprzeciwdepresji.pl/nastoletnia-depresja/strefa-rodzica
Strona 4 z 5
Misją szkoły jest wspieranie wszechstronnego rozwoju uczniów na miarę ich potrzeb i możliwości,
tworzenie szkoły bezpiecznej i przyjaznej oraz dobrze przygotowującej ich do dalszego kształcenia
ZSPS i VIII LO, to szkoła zarządzająca wiedzą, otwarta na środowisko lokalne, aktywnie współpracująca z rodzicami, gdzie każdy uczeń z dumą mówi: "to moja szkoła".
W latach 2016-2021 zamierzamy budować szkołę, która umie sobie poradzić z nowymi wyzwaniami, celami, priorytetami edukacyjnymi, potrzebami, aspiracjami i oczekiwaniami uczniów, rodziców i nauczycieli.
Projekt Nr 2023-1-PL01-KA122-VET- 000114679 "Europejskie praktyki drogą do sukcesu"
Projekt Nr 2022-1-PL01-KA122-VET-000078769 "Zagraniczne praktyki kluczem do sukcesu zawodowego"
Projekt Nr 2021-2-PL01-KA122-SCH-000041958 "Nowoczesna kadra na europejskim poziomie"
Projekt Nr 2019-1-PL01-KA101-063384 "Doskonalimy kompetencje zawodowe na europejskim poziomie"
Projekt Nr 2019-1-PL01-KA102-063142 "Europejska praktyka szansą na sukces zawodowy"
Moja wizja
ZSPS i VIII LO to szkoła zarządzająca wiedzą, otwarta na środowisko
lokalne, aktywnie współpracująca z rodzicami, gdzie każdy uczeń z dumą mówi:
„to moja szkoła”.
W latach 2022 – 2027 zamierzam nadal budować szkołę, która umie sobie poradzić ze zmianami i nie narzeka na to, że te zmiany są, bo świat się zmienił, a wraz z nim edukacyjne priorytety, cele, potrzeby, a także uczniowie, rodzice, ich aspiracje i oczekiwania.
Obecnie liczą się:
Te priorytety wraz z reformą oświaty, nowoczesne technologie oraz talenty społeczności szkolnej wyznaczać będą kierunek rozwoju naszej szkoły przy zachowaniu dotychczasowej struktury wewnętrznej i możliwości szybkiego dostosowania się do sytuacji na rynku pracy.
Główne kierunki moich działań zawarłam w sześciu podstawowych obszarach: