Rzecznik Praw Ucznia dyżuruje we wtorki od 8:35 do 9:20 w sali 47a.

Dodatkowo, jeśli zajdzie taka potrzeba, możecie podejść na każdej przerwie między lekcjami (sala 47a).


W każdym przypadku możesz się zwrócić o pomoc!

Zadania i rola Rzecznika Praw Ucznia w szkole

  1. Pomoc całej społeczności uczniowskiej w rozwiązywaniu problemów i wyjaśnianiu wszelkich niejasności dotyczących szczegółowych warunków i sposobu oceniania wewnątrzszkolnego uczniów i Programu Wychowawczo-Profilaktycznego Szkoły.
  2. Reprezentowanie interesów uczniów przed Dyrekcją oraz Radą Pedagogiczną.
  3. Zwiększanie świadomości prawnej uczniów, rodziców, nauczycieli. 4. Świadczenie pomocy uczniom (jak korzystać z praw i szanować prawa innych).

Sposoby działania Rzecznika

  1. Załatwianie indywidualnych skarg.
  2. Udzielanie porad uczniom, rodzicom, nauczycielom.
  3. Współpraca z pedagogiem I psychologiem szkolnym.
  4. Współdziałanie w realizacji programów profilaktycznych w szkole.
  5. Wspólne wypracowywanie właściwych rozwiązań z Dyrekcją szkoły i Radą Pedagogiczną

Uprawnienia Rzecznika

  1. Rzecznik Praw Ucznia nie zastępuje wychowawcy klasy.
  2. Rzecznik ma prawo do swobodnego działania w ramach obowiązujących regulaminów.
  3. Rzecznik działa według ustalonego trybu postępowania.
  4. Rzecznik podejmuje działania na wniosek stron.

Rzecznik Praw Ucznia:

  • To nauczyciel obdarzony zaufaniem i wybrany przez społeczność uczniowską.
  • W każdej problematycznej sprawie możesz się do niego zwrócić i poprosić o pomoc.
  • Udostępni Ci regulaminy szkolne, pomoże je zinterpretować.
  • Jest mediatorem w sytuacjach spornych, trudnych i nietypowych.
  • Nie zrobi niczego, czego Ty nie zaakceptujesz.
  • Zachowuje dyskrecję!

W budowie.

Misja szkoły

Misją szkoły jest wspieranie wszechstronnego rozwoju uczniów na miarę ich potrzeb i możliwości,

tworzenie szkoły bezpiecznej i przyjaznej oraz dobrze przygotowującej ich do dalszego kształcenia

Wizja

ZSPS i VIII LO, to szkoła zarządzająca wiedzą, otwarta na środowisko lokalne, aktywnie współpracująca z rodzicami, gdzie każdy uczeń z dumą mówi: "to moja szkoła".

W latach 2016-2021 zamierzamy budować szkołę, która umie sobie poradzić z nowymi wyzwaniami, celami, priorytetami edukacyjnymi, potrzebami, aspiracjami i oczekiwaniami uczniów, rodziców i nauczycieli.

Szkolne projekty Erasmus+, POWER i FERS

logo UE

Projekt Nr 2023-1-PL01-KA122-VET- 000114679 "Europejskie praktyki drogą do sukcesu"
Projekt Nr 2022-1-PL01-KA122-VET-000078769 "Zagraniczne praktyki kluczem do sukcesu zawodowego"
Projekt Nr 2021-2-PL01-KA122-SCH-000041958 "Nowoczesna kadra na europejskim poziomie"
Projekt Nr 2019-1-PL01-KA101-063384 "Doskonalimy kompetencje zawodowe na europejskim poziomie"
Projekt Nr 2019-1-PL01-KA102-063142 "Europejska praktyka szansą na sukces zawodowy"


Koncepcja funkcjonowania i rozwoju
Zespołu Szkół Przemysłu Spożywczego
i VIII Liceum Ogólnokształcącego w Toruniu
w latach 2022-2027

 

Moja wizja

ZSPS i VIII LO to szkoła zarządzająca wiedzą, otwarta na środowisko
lokalne, aktywnie współpracująca z rodzicami, gdzie każdy uczeń z dumą mówi:
 „to moja szkoła”.

W latach 2022 – 2027 zamierzam nadal budować szkołę, która umie sobie poradzić ze zmianami i nie narzeka na to, że te zmiany są, bo świat się zmienił, a wraz z nim edukacyjne priorytety, cele, potrzeby, a także uczniowie, rodzice, ich aspiracje i oczekiwania.
Obecnie liczą się:

  • umiejętności (np. cyfrowe, komunikowania się, współpracy, a także uczenia się i zarządzania informacją, bycia źródłem inspiracji),
  • opieka psychologiczno-pedagogiczna,
  • otwartość szkoły jako instytucji (uczeń ma możliwość wyboru profilu nauczania),
  • dostęp do informacji,
  • poczucie bezpieczeństwa, którego podstawą jest dobra atmosfera i dobre relacje z całą społecznością szkolną,
  • możliwość współtworzenia szkoły,
  • nowoczesne technologie, multimedia.

Te priorytety wraz z reformą oświaty, nowoczesne technologie oraz talenty społeczności szkolnej wyznaczać będą kierunek rozwoju naszej szkoły przy zachowaniu dotychczasowej struktury wewnętrznej i możliwości szybkiego dostosowania się do sytuacji na rynku pracy.

Główne kierunki moich działań zawarłam w sześciu podstawowych obszarach:

  1. Demokratyczne zarządzanie szkołą.
  2. Kształcenie ukierunkowane na rozwój ucznia i nauczyciela.
  3. Wychowanie w szkole.
  4. Bezpieczeństwo w szkole.
  5. Działania administracyjno-gospodarcze.
  6. Pozyskiwanie środków finansowych na rozwój.

Certyfikaty jakości

wyborysu-01

wyborysu-01

wyborysu-01